Hoe kan u onze planten of producten bekomen?
U heeft twee mogelijkheden:
1. Afhalen op de kwekerij: U kiest / neemt dan zelf tijdens uw bezoek de planten / producten en rekent af aan de kassa. Indien u dit wenst, kan u uw bestelling eventueel op voorhand doorgeven via onze webshop na betaling van een voorschot via onze betaalpagina. (Wij streven ernaar om uw bestelling binnen de vijf à tien werkdagen na ontvangst van uw voorschot klaar te maken. Dit is niet steeds mogelijk omwille van grote drukte, ontbrekende stock en/of verwachte leveringen.) Zodra uw bestelling klaarstaat, verwittigen wij u per e-mail. Uw bestelling dient binnen de drie weken afgehaald te worden. In onze winkel kan u contant betalen, met bancontact, met Maestro, met Visa/Mastercard, met een cadeaubon van Ecoflora, en eveneens met Consumptiecheques, Cadeaucheques & Ecocheques (enkel voor die producten waarvoor ze wettelijk toegelaten zijn. Dus ondermeer: bomen en buitenplanten, bloembollen en zaden voor buiten, niet-gemotoriseerde tuingereedschappen, compostvaten, potgrond en teelaarde en meststoffen met biogarantie.)
2. Op één van onze afhaallocaties: Wij bieden de mogelijkheid om uw bestelling op te halen op vooraf afgesproken data op specifieke locaties. U vindt meer info op deze pagina: Afhaalpunten.
3. Via postverzending: U bezorgt ons uw bestelling via onze webshop, u gaat over tot betaling van het volledige bedrag op onze betaalpagina en wij laten de goederen leveren via Bpost.
Wij verzenden enkel volgende artikels uit ons assortiment: zaden, bloemenweiden, knollen, bloembollen, nestkasten, nuttige insecten en diverse tuinproducten (géén grootverpakkingen). Postverzendingen worden twee maal per week verzonden op dinsdag en vrijdag.
Wij verzenden dus GEEN planten, struiken of bomen.
Zaden: Indien een bepaalde soort zaden tussen het moment dat u bestelt en het klaarmaken van uw bestelling uitverkocht geraakt, kiezen wij ervoor om deze niet te vervangen door andere variëteiten. Dit omdat wij niet altijd een gelijkaardig/evenwaardig alternatief kunnen aanbieden. Het bedrag van de ontbrekende zaden wordt dan automatisch teruggestort. Indien u voor een afhaling koos, kan u hier in de winkel zelf beslissen indien u deze wenst te vervangen en kan u gerust nog een kijkje nemen in ons assortiment.
Bestellingen vanaf 125 euro worden opgestuurd zonder extra kosten.
Voor bestellingen onder de 125 euro wordt een bijdrage in de verzendingskost bijgeteld van:
Voor België: € 5,50
Voor Nederland: € 7,50
Voor Frankrijk: € 11,00
Voor professionele klanten is de kost voor België 8,50€ (NL 10,00€ en FR 15,00€) en vallen deze kosten weg vanaf € 500.
U kan op onze webshop betalen via overschrijving, bancontact, kredietkaart, KBC-betaalknop, Belfius Pay button, IDEAL, Sofort Banking.
Opgelet: voor zowel verzenden als ophalen geldt dat de bestelling minstens € 20 moet bedragen. Dit is niet van toepassing op nuttige insecten.
Verzending gebeurt via Bpost en op risico van de klant. En, niet onbelangrijk: Bpost bezorgt elk pakje in België volledig CO2-neutraal.
Opgelet: in augustus en januari sluiten wij op zaterdag om 13u.
We gebruiken cookies om je surfervaring te verbeteren
Ecoflora maakt gebruik van cookies op de website om ervoor te zorgen dat deze goed functioneert, om deze te personaliseren op basis van je interesses en om je surfervaring te optimaliseren. Niet-noodzakelijke cookies kunnen door derden worden geplaatst wanneer we embedded content plaatsen, zoals YouTube-video's of Google Maps. Deze cookies kunnen orden uitgeschakeld of verwijderd in de browserinstellingen. Wilt je meer weten? Lees onze privacy- en cookieverklaring.
Met de noodzakelijke functionele cookies zorgen we ervoor dat de website goed werkt. Je kan ze niet uitschakelen.
We analyseren anoniem het gebruik van de website zodat we verbeteringen kunnen aanbrengen. Als je de anonimisering uitschakelt door het selectievakje aan te vinken, kunnen we je gegevens gebruiken om jouw en andermans surfervaring op onze website te personaliseren en optimaliseren.